Can you help me with those modal verbs?


modal verbs:


can - umieć, potrafić, móc   

can't - nie umieć, nie potrafic, nie móc


could - umiało się, mogło się  

couldn't - nie umiało się, nie mogło się


may - móc  

may not - nie móc


might - móc  

might not  -  nie móc


should - powinno się  

shouldn't - nie powinno się


must - musieć


mustn't - nie wolno

__________________________________________________________________


What can you do?

Co umiesz robić?


I can ride a horse but I can't drive a car.

Umiem jeździć konno, ale nie umiem prowadzić auta.


I can tell you a secret story.

Mogę opowiedzieć tobie sekretną historię.


Can I use your pen?

Czy mogę użyć twojego długopisu?


I could swim when I was 5.

Umiałam pływać, kiedy miałam 5 lat.


Could you pass me the salt?

Czy mógłbyś podać mi sól?


May I sit here?

Czy mogę tu usiąść?


They may come to the party. Or they may not come.

Może oni przyjdą na przyjęcie. A może nie przyjdą.


It might happen.

To się może zdarzyć.


What should I do?

Co powinienem zrobić?


You should talk to your parents. 

Powinieneś porozmawiać z rodzicami.


You shouldn't go there.

Nie powinieneś tam iść.


Shall I...?

Czy mam...? Czy chcesz, żebym...? Czy życzysz sobie, żebym...?


Shall I open the window?

Czy mam otworzyć okno?


We must hurry up.

Musimy się pospieszyć.


You can talk quietly in the library. But you mustn't shout here.

Możesz cicho rozmawiać w bibliotece. Ale nie wolno tobie tu krzyczeć.


must = have to

can = to be able to...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

A friendly look at tenses.

Irregular verbs: put put put

Wild Geese